The power of interwebbz

Tänk ändå vad kraftfullt internet är! I förmiddags skrev jag ett blogginlägg om mina hemska upplevelser som kund hos Boxer. Ganska snart får jag en kommentar från Niklas Vange, Informationschef Boxer TV-Access AB som vill ha mina kontaktuppgifter för att gå till botten med det här. Det är ju jättebra tänker jag, och skickar genast ett mail med alla mina kontaktuppgifter.

Jag gissar att Niklas hittar en hel del spår i supportsystemet efter mina samtal med kundtjänst och andra “hjälpsamma” personer på Boxer. Det tar mindre än en timme innan Marika (den ansvariga på kundtjänst jag har pratat flera gånger med, sedan i lördags) ringer upp mig. Tydligen har de tittat närmare på mitt fall och kommit fram till att jag visst borde få Boxer Max för 159kr per månad, eftersom jag uppgraderade som nästan ny kund. Digitalboxen som jag blev lovad gratis ska naturligtvis heller inte kosta mig något.

Att jag har fått en påminnelse på en faktura som uppenbarligen gått till fel adress, det kan jag också bortse från. Jag fick information om att riva samtliga fakturor, och vänta på nya.

Tyvärr kunde jag inte få CMore Max för 159kr per månad, men förutom att det är tragiskt att en säljare ringer och ljuger tycker jag ändå att det enda rätta är att häva beställningen, vilket ju också skett.

På det stora hela är jag nöjd nu, jag har ju fått det som utlovats. Jag måste också säga att Marika har skött det här mycket bra, hon har varit tillmötesgående, saklig och trevlig hela vägen. Jag hoppas det kan sprida sig till resten av Boxers kundtjänst, för om Marika hade kopplats in första gången jag ringde till kundtjänst så hade det här antagligen varit löst för två veckor sedan.

Frågan är nu om allting ställs till rätta därför att jag skriver ett blogginlägg, på en blogg som ganska många läser, och sprider blogginlägget till ganska många följare på sociala medier och en informationschef lyckas snappa upp det, eller om den här ytterligare granskningen är en del av de normala rutinerna? Kanske kan Niklas svara på det?

Jag är såklart fortfarande lite ledsen över att jag inte får CMore Max, men det kanske helt enkelt är så att hockey ska upplevas live.

, ,

About Ordbajsarn

Jag som kallar mig för Ordbajsarn heter egentligen Stefan Bergfeldt. Jag föddes på Falu lasarett i augusti 1978, och är uppväxt i Hedemora. Webbutvecklare, sökmotoroptimerare, entreprenör och gitarrist är andra saker man kan kalla mig, om inte Ordbajsarn passar. Jag driver konsultfirman CRS Webbproduktion, och har specialiserat mig på att ta fram kostnadseffektiva webblösningar till små- och medelstora företag.
View all posts by Ordbajsarn →