Boxer, knappast med kunderna i fokus

När jag för nästan två år sedan skaffade ett Boxer-abonnemang var det inte mycket som gick rätt (läs Boxer, en helveteshistoria). Sen har jag inte skrivit mer om Boxer, men faktum är att jag nästan varje månad har fått ringa, eftersom fakturorna inte har varit korrekta.

När vi i augusti förra året flyttade in till stan visade det sig att vi inte kunde få in Boxer i lägenheten. Efter flera telefonsamtal till Boxer fick vi ett erbjudande om att byta till Boxer Flex 8, och skulle då få betala en engångssumma för att sedan slippa dem. Abonnemanget skulle löpa ett år, men automatiskt sägas upp.

Idag kom en faktura från Boxer, och när jag ringer kundtjänst säger dom att det är i sin ordning, eftersom den fakturan jag betalade i höstas bara var för 10 månader, inte för 12 som abonnemanget löper. Jag förklarar att jag blev lovad att det inte skulle komma fler fakturor och att jag därför inte är speciellt intresserad av att betala denna. Han försöker förklara igen, men jag säger att jag förstår att det har blivit fel och att jag inte är intresserad av att betala för deras fel, och att jag är förbannat trött på att de gör fel och jag får betala (jag kan ha låtit upprörd, jag var det). Då lägger han på luren i örat på mig.

Jag ringer upp igen och ber att få prata med en chef, eftersom personalen i kundtjänst ofta inte har befogenhet att lösa såna här problem. Jag får svaret att det inte går, och att killen i kundtjänst såklart ska hjälpa mig. Han ber mig vänta medan han läser in sig i ärendet. Några minuter senare återkommer han och säger precis som den tidigare att det har blivit ett fel och jag ska betala. Jag ber åter att få prata med en chef, han ber mig vänta igen. Ganska många minuter senare återkommer han och talar om att jag kan få prata med en chef, men chefen kommer säga samma sak. Jag vill såklart ändå prata med chefen, och får då veta att chefen kan ringa upp inom 48 timmar.

Så här sitter jag, och väntar på att en chef ska ringa upp, på midsommarafton eller midsommardagen? Inget klokare, men mer missnöjd än någonsin på Boxer och deras kundtjänst.

Är det verkligen värt att tjafsa om det här Boxer? Jag har blivit lovad att inte behöva betala mer, jag kan inte utnyttja tjänsten, har inte kunnat sedan augusti förra året, och det är 110kr det handlar om.

About Ordbajsarn

Jag som kallar mig för Ordbajsarn heter egentligen Stefan Bergfeldt. Jag föddes på Falu lasarett i augusti 1978, och är uppväxt i Hedemora. Webbutvecklare, sökmotoroptimerare, entreprenör och gitarrist är andra saker man kan kalla mig, om inte Ordbajsarn passar. Jag driver konsultfirman CRS Webbproduktion, och har specialiserat mig på att ta fram kostnadseffektiva webblösningar till små- och medelstora företag.